Persmededeling Bricon - aanmeldingen zaterdag vanuit BOURGES

Onderwerp:

Beste liefhebbers,

U heeft ongetwijfeld allen vernomen en ondervonden dat het aanmelden zaterdag voor de nationale vlucht uit Bourges alles behalve soepel is verlopen.

De reden van dit probleem was de anons server waar alle meldingen op toekomen en verrekend worden. Deze server, reeds actief sinds 2012, heeft in het verleden zijn diensten bewezen, maar was zaterdag niet opgewassen op de enorme digitale instroom vanuit het PAS platform. De ruim 61 wedstrijden werden dan ook volledig digitaal opgeladen naar de aanmeldserver en in tegenstelling tot de vorige weken kon de server op een bepaald moment deze instroom niet meer aan. Het volume was dan ook met 50% gestegen ten opzichte van vorige week. We hebben getracht door het uitschakelen van de andere wedstrijden om de vlucht uit Bourges te vrijwaren en dat is aanvankelijk nog gelukt, maar omstreeks 14.00u bij het bereiken van de piek vanuit Bourges zijn bepaalde routines zoals het positie berekenen en het publiceren naar KBDB-online niet meer mogelijk en was de file voor het verwerken van aanmeldingen drastisch opgelopen. De server was op dat moment ontzettend traag en log. We hebben getracht alle instroom te onderhouden en om 15:30u werd er herstart en de berekening werd gepubliceerd.

Wij als firma BRICON hebben getracht tijdens de uren van de wedstrijd vanuit BOURGES alles in het werk te stellen om deze problematiek nog in goede banen te leiden. We zijn daar maar deels in geslaagd en zijn ook de eersten om dat toe te geven. De anons server is nu vandaag (maandag) bijgesteld zodat haar verwerkend vermogen geoptimaliseerd is en wij zullen hem van veel korter bij opvolgen, ook kunnen we dan op elk moment de andere (niet essentiele vluchten) uitschakelen zodat de verplichte aanmeldingen prioriteit krijgen. Wij willen u verzekeren dat de firma BRICON al het nodige zal doen zodat u zoals vanouds op ons kan rekenen.

Ook willen wij in deze mededeling vragen voor aandacht bij het gebruik van de cloud club toestellen, we horen van links en rechts wat problemen in de clubs en deze problemen zijn terug te brengen op volgende aandachtspunten:

1. Met een PASclub (cloud master) moet je een hoofdklok aansluiten. Een duo of 2e klok kan ook nog als extra klok maar een DUO alleen zal niet werken.
2. Op een PASclub (cloud master) mag u bij de start van een liefhebber enkel op de ‘OK’ (alleen PASbox) als de liefhebber geen gewone klok bij zich heeft, in alle andere gevallen enkel de klok aansluiten zonder de OK te drukken.
3. Lees en volg de instructies op de PASclub.
4. Koppeltabellen moeten correct staan in de cloud, u kan via de PASclub een koppeltabel opladen naar de cloud en dit zelf aan de inkorftafel doen. Menu punt met pijltjes (Opladen koppeltabel).
5. Uitlezen naar de uitmaak via USB, controleer uw COM poorten als u van master wisselt, was zo met oude masters maar is nu ook zo met de PASclub.
6. Slecht GPS ontvangst, controleer of de antennes correct zijn aangesloten en niet verwisseld. GPS ontvangst enkel nodig bij opstart, u kan dichter bij het raam komen bij opstart en verplaatsen naar de inkorftafel voor de komende 6 uur.
7. Met een PASslave kan/mag u alleen een DUO aansluiten als u nog een extra klok wilt gebruiken (X-treme in DUO mode) en slechts 1 toestel!
8. Een PASslave mag u niet gebruiken samen met een PASclub! Is ook niet meer mogelijk in de laatste versie van de PASclub.
9. Opgelet, een PASslave stuurt pas naar de cloud na de afdruk op de master, dus niet onmiddellijk loskoppelen!

Verder houden wij u ook op de hoogte via onze nieuwsbrief PASsendNEWS.

De intrede van de cloud is een feit, we geven u wat statistieken mee:

Afgelopen week, inkorvingen vanaf donderdag 26/5:

01a. Aantal uniek ing liefhebbers : 3535
01b. Aantal ingekorfde liefhebbers : 6093
02.   Aantal ingekorfde duiven : 88954
02a. Aantal ingekorfd PasClub : 80870
02b. Aantal ingekorfd PasSlave : 8084

Voor Bourges is dit:

01a. Aantal uniek ing liefhebbers : 2217
02.   Aantal ingekorfde duiven : 41537
02a. Aantal ingekorfd PasClub : 40287
02b. Aantal ingekorfd PasSlave : 1250